Saturday, November 29, 2008

Oh Sheila


Di sebalik kepenatan mengikuti krisis tebusan di Mumbai dan kepungan penyokong Perikatan Rakyat Untuk Demokrasi- PAD di Bangkok, tumpuan tidak leka kepada penyanyi pujaan, Sheila Majid yang akan menunai ibadat haji kali ini.

Kehebatan Sheila, penyanyi irama Jazz nombor satu negara tidak pernah tergugat sejak muncul di persada seni lebih 20 tahun lalu.Beliau mempunyai keunikan tersindiri dan akan terus kekal di hati peminatnya sebagai penyanyi yang berprestij.

Saya pernah bertemu Sheila beberapa kali. Ia menjadi saat yang sukar diungkap dengan kata-kata. Pernah semua orang memandang ke arah saya apabila bertembung dengan beliau di salah sebuah restoran di Sungai Buloh. Secara spontan terpacul suara dengan kuat, "SHEILAAAAA".

Kerana Sheila Majid juga saya bersama dengan Bojong dan Amran dihalau dari dewan kuliah kerana menyanyikan lagi Kau Laksana Bulan sewaktu pensyarah sedang mengajar. Lagu itu selalu kami tujukan kepada Amran kerana ada dialog "Aku ingin mati Azizah...dan aku juga tidak ingin hidup Amran, tapi sabarlah Tuhan bersama orang yang sabar".

Sheila selamat menunaikan rukun Islam kelima. Semoga mendapat haji yang mabrur, doa ikhlas dari seorang peminat kerdil yang setia.

2 comments:

Anonymous said...

waahh...peminat setia sheila majid ye:)

panglipurlara said...

Begitulah kiranya....