Friday, November 14, 2008

Apa Reaksi

Ada persoalan menarik yang saya ingin ketengahkan di sini. Jika berjumpa dengan seorang yang pernah rapat dan sekarang tiada apa-apa lagi hubungan apakah reaksi anda?.



Saya fikir terdapat pelbgai cara dan tindakan spontan yang diberikan. Secara peribadi saya akan menegur. Itu secara profesional, lagipun ini selari dengan budaya orang Timur, bertegur sapa antara satu sama lain. Saya tidak merasa rugi.



Apa pula tafsiran orang yang ditegur. Kita hanya boleh mengagak. Mungkin dia segan sebab itu buat-buat tidak nampak. Mungkin juga takutkan seseorang atau hendak menjaga hati si dia. Hanya yang empunya badan yang tahu jawapannya.


Saya tidak boleh lupa kenangan, kerana sehingga saat ini, akal masih waras dan mempunyai ingatan yang masih baik.




Jika ada yang berkata, " aku sudah boleh melupakan dia". Saya akan jawab bohong. Hanya orang yang mempunyai masalah ingatan yang boleh berkata macam tu. Mana boleh lupa saat-saat manis dan mungkin duka yang pernah dilalui dalam hidup.




Apa yang boleh saya katakan di sini saya terima kenyataan apa yang berlaku. Mungkin ini takdir saya.




No comments: