Wednesday, November 5, 2008

Bag Anak Laptop Bapak


Di sebalik kesibukan pilihanraya presiden Amerika Syarikat dan menjelang hukuman mati ke atas 3 pengebom Bali, saya dihiburkan dengan satu kejadian lawak.


Segalanya berlaku kerana kekalutan si bapak yang kelewatan datang ke pejabat.


Dengan penuh bergaya si bapa datang dan duduk di depan saya. Jarang saya lihat dia bawa laptop ke pejabat. Hari ini, tiba-tiba entah apa mimpi.


Selepas dia membuka bag...ada drama lucu.


" Eh kenapa beg aku. Ini buku sekolah anak aku. Mana laptop " Dengan muka toyer dia garu rambut afro.


" La aku dah terambik beg sekolah anak aku, anak aku dah terbawak lap top aku ke sekolah. Macamana ni".


Kami yang lihat gegagat dia, gelak macam nak pecah perut. Macamana boleh jadi macam tu.


Kalaulah ada barang terlarang si bapak dalam laptop tu....mesti anak dia enjoy sakan.

No comments: