Tuesday, September 2, 2008

Myanmar



Pagi tadi semasa nak datang kerja jam teruk dekat tol Sungai Buloh. Ambil masa lebih setengah jam sebab sangkut kat situ. Tetapi saya tidak kelewatan untuk masuk mesyuarat. Ada sesuatu yang saya tidak sangkakan, sejurus selepas mesyuarat habis.



"You pergi Myanmar Jumaat ni" bila Big Bos cakap macam tu. Terlopong mulut saya. Negara yang selama ini saya simpankan cita-cita untuk ke sana. Negara Seribu Pagoda. Jika ia menjadi kenyataan, bermakna ada tiga buah negara Asean lagi yang saya belum sampai.


Hari ni memang sibuk, terpaksa berurusan dengan Sekretariat ASEAN di Jakarta, bab ni paling menguji kesabaran sebab dah telefon lebih 10 kali, tetapi mesej tinggal mesej. Nasib baik ada kawan-kawan di Wisma Putra. Mudah kerja. Selain itu saya juga terpaksa uruskan penerbangan dan mencari kawan-kawan yang sama trip ke sana. Tetapi kami dimaklumkan hanya 3 orang dari Malaysia akan ke sana. Woooooowww.

2 comments:

Anonymous said...

Good luck to you and all the best! Jangan lupa balik dah :-)

panglipurlara said...

Mestilah balik kan nak raya...