Thursday, September 11, 2008

Charm Kafe




Crispy Fried Noodles, Dakhlak Coffe dan Biskut Marie...



Keperluan kerja menyebabkan saya lebih banyak berbuka puasa di luar berbanding di rumah. Siang tadi, ingin sekali ke bazar Ramadan Taman Tun Dr. Ismail, mencari nasi kerabu Mak Cik Senah. Belum sempat keluar, ada satu pelawaan yang sukar saya tolak. Selain O'Brien, untuk saya makan sandwic dan Irish Brew Coffe, ada sesuatu lagi yang sukar saya tolak. Crispy Fried Noodles dan Dakhlak Coffee di Kafe Charm, yang menghidangkan 50 peratus makanan Vietnam.....pelawaan Nuyul terus saya sambut dengan kata, " ok kita buka puasa di sana".



Dakhlak Coffee mempunyai rasa dan aroma tersendiri, untuk menghilangkan rasa pahit, diberi sekeping biskut marie. Kopi ini agak keras, sesuai dengan saya yang ketagih. Saya lebih suka diambil kosong dengan erti kata lain tanpa susu pekat manis atau gula. Baru ada kick.





Kenikmatan kopi Hai Peng tetap berada dalam kelas tersendiri..


Tetapi sehebat mana kick kopi Vietnam, kopi Hai Peng yang dibawa khusus dari Kemaman, Terengganu tetap di tangga teratas.



207, kalau hendak mencuba boleh minta dari saya....

No comments: