Saturday, December 13, 2008

Selamat Pengantin Baru

Tetapi tiada apa yang mengejutkan pada majlis akad nikah kali ini, kecuali satu perkara yang membuat saya menjerit....GASPARD.?????? sambil lari ke ruang makan. Dia terkejut dan kami berpelukan. Bulan lepas bila saya telefon dia dengan nada sedih beritahu tidak dapat datang tetapi tiba-tiba muncul. Dia kata buat keputusan saat akhir untuk terbang ke sini. Konon hendak buat suprise.

Sebenarnya semua orang terkejut bila dia sampai dari Paris. Maman lagi terkejut, tapi yang best sempat pergi beli baju Melayu warna tema "soft pink". Warna tema malam ini. Saya kena tegur sebab pakai baju Melayu warna krim dengan sampin "pink" tak apa yang penting saya datang.

Tepat jam 9.30, Esah Maria yang selama ini saya panggil adik Esah, selamat dijabkabulkan sebagai isteri kepada Yzmier. Sejurus selepas itu, pasangan ini datang dan mencium tangan saya. Saya peluk Yzmier dan bisikkan" Selamat Pengantin Baru...selamat datang ke dalam famili saya, selamat menjadi adik ipar. Ia kemudian disusuli adik Esah yang kelihatan sebak sambil mencium tangan sambil berkata, Abang A.. terima kasih kerana datang....Jauh di sudut hati, saya berdoa "Adikku....semoga kalian akan bahagia sampai ke akhir hayat..harapan dari seorang abang".



Percikkan bunga api menandakan Adik Esah dan Yzmier selesai dijab kabul sebagai suami isteri.

Segalanya berjalan lancar alhamdulillah. Saya dengan Gaspard seperti biasa akan mencari port untuk lepak dan sembang. Tiba-tiba terpandang satu benda di tepi pagar. Banyak cerita....

Ini kerja David pacakkan bendera Perancis.....tak apa sesekali kena ingat sebahagian susur galur.

Gelagat adik bongsu ......posing maut

No comments: