Sunday, December 7, 2008

Esok Raya???

Pagi tadi sambil menghirup secangkir kopi O di Kluang Station, tiba-tiba terlintas, cuti Hari Raya Adha berapa hari?. Lantas saya bertanyakan rakan sepejabat.

"OOOOO sehari jer". Jawap saya dengan selamba.

Sementara mencicit karipap, sekali lagi fikiran saya merewang, "ehhhh bila kali terakhir menyambut Aidil Adha dengan keluarga".

Saya cuba kira conggak, tetapi gagal mengimbau bila kali terakhir kami berkumpul bersama di Hari Raya Korban. Paling kurang, lima tahun lalu kot?. Itu hanya andaian.

Seperti biasa, saya akan bekerja di kala orang lain bersama keluarga. Hari inipun kerja sorang-sorang. Esok, lusa dan tulat saya akan datang ke pejabat seperti biasa. Seperti Hari Raya Aidil Fitri di mana orang lain berduyun-duyun pulang ke kampung, saya lebih senang bekerja. Mungkin mereka di unit ini beruntung kerana saya sentiasa menawarkan diri untuk berada di pejabat di saat orang lain berebut untuk bercuti. Itu pengorbanan yang dapat saya lakukan.

Selamat Menyambut Hari Raya Aidil Adha.

No comments: