Thursday, December 11, 2008

Cuti Umum

"Jarang datang kerja tempat parking kosong macam ni". Bisik hati saya sewaktu memasuki tingkat bawah bangunan pejabat pagi tadi.

Sejurus kemudian ada suara.

"Oiiiiiii apa hal kau pakai smart sangat".

"Kenapa?. Tanya saya dengan ringkas.

"Hari ni cuti umum, kau tak tahu ker, kan hari ni Hari Keputeraan Sultan Selangor?.

"La, menyesal aku, dah lah kena gosok baju, perkara yang paling aku tak suka, dah lah bangun lambat tadi...gosokpun ala-ala jer. Tapi tak tahan lah aku korang pakai macam ni, aku smart semacam". Betah saya.

Beginilah saya, jarang ambil peduli mengenai tarikh dan peristiwa. Bukan pertama kali perkara seperti ini berulang. Kekadang hari lahir sendiripun boleh terlajak. Sebentar tadi Esah Maria mengingatkan saya malam esok majlis akad nikah beliau, ooooooh warna tema " soft pink" mana nak cari baju Melayu. Untuk resepsi minggu depan dah ada, mungkin saya akan bergaya sakan dengan tuxedo...tapi untuk malam esok ......pakailah apa yang ada?

No comments: